سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرمایه گذاری چیست؟ انواع راه های سرمایه گذاری

بسیاری از افراد و سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری مطمئن برای کسسب درآمد و افزایش تولید ملی هستند. کسب درآمد از طریق راه اندازی خط تولید - تبلیغات - دیجیتال مارکتینگ - سئو - سوشال و...راهی برای توسعه برند شرکت می باشد. برندسازی شرکت شخصی و توسعه برند شرکت پس از سرمایه گذاری دغدغه این افراد است. برای توسعه برند شرکت و یا هر زمینه ای اصلا چرا باید سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه گذاری چیست؟ توسعه برند سازی شخصی شرکت

سرمایه گذاری چیست؟ انواع راه های سرمایه گذاری

راه های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد اما اجازه دهید ابتدا ببینیم سرمایه گذاری چیست!

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری، به طور کلی، به کار انداختن پول برای یک دوره زمانی در نوعی پروژه یا شرکت به منظور ایجاد بازده مثبت (یعنی سودی بیش از مقدار سرمایه گذاری اولیه) است. این عمل تخصیص منابع، معمولاً سرمایه (یعنی پول)، با انتظار ایجاد درآمد، سود یا سود است. مزایای سرمایه‌گذاری بسیار زیاد است و در حوزه کسب و کار و درآمد اصلی ترین مرحله است!

سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف در زمینه های مختلف اتفاق می افتد. درست همانند سرمایه گذاری در ایران می‌توان در انواع مختلفی از تلاش‌ها (مستقیم یا غیرمستقیم) مانند استفاده از پول برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار، یا در دارایی‌هایی مانند خرید املاک و مستغلات به امید ایجاد درآمد از اجاره و/یا فروش مجدد آن بعداً با قیمت بالاتر، سرمایه‌گذاری کرد.

تفاوت سرمایه گذاری با صرفه جویی در این است که پول استفاده شده به کار می رود، به این معنی که ریسک ضمنی وجود دارد که پروژه(های) مربوط ممکن است شکست بخورد و منجر به از دست دادن پول شود. سرمایه‌گذاری همچنین با حدس و گمان تفاوت دارد زیرا با سرمایه‌گذاری دوم، پول به خودی خود به کار نمی‌رود، بلکه روی نوسانات کوتاه‌مدت قیمت شرط‌بندی می‌شود.

تعریف سرمایه گذاری به زبان ساده

سرمایه گذاری شامل به کارگیری سرمایه (پول) در پروژه ها یا فعالیت هایی است که انتظار می رود در طول زمان بازدهی مثبتی را ایجاد کنند.

ویکی پدیا - سرمایه گذاری

نوع بازده تولید شده به نوع پروژه یا دارایی بستگی دارد. املاک و مستغلات می تواند هم اجاره و هم سود سرمایه ایجاد کند. بسیاری از سهام سود سه ماهه پرداخت می کنند. اوراق قرضه تمایل به پرداخت سود منظم دارند.

در سرمایه گذاری، ریسک و بازده دو روی یک سکه هستند. ریسک پایین عموماً به معنای بازده مورد انتظار پایین است، در حالی که بازده بالاتر معمولاً با ریسک بالاتر همراه است.

سرمایه گذاران می توانند رویکرد خود را انجام دهند یا از خدمات یک مدیر حرفه ای پول استفاده کنند.

اینکه خرید یک اوراق بهادار واجد شرایط سرمایه گذاری یا سفته بازی باشد به سه عامل بستگی دارد: میزان ریسک پذیرفته شده، دوره نگهداری و منبع بازده.

انواع راه های سرمایه گذاری

انتخاب روش سرمایه‌گذاری مناسب در ایران انواع مختلفی دارد:

برخی از انواع سرمایه گذاری چیست؟

انواع مختلفی از سرمایه گذاری برای انتخاب وجود دارد. شاید رایج ترین آنها سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات و صندوق های ETF/صندوق های متقابل باشد. انواع دیگری از سرمایه گذاری هایی که باید در نظر گرفته شوند، املاک، سی دی، سنوات، ارزهای دیجیتال، کالاها، کلکسیون ها و فلزات گرانبها هستند.

اطلاعات بیشتر: شغل های صنعتی پردرآمد وتولیدی های پر سود

چگونه سرمایه گذاری می تواند پول من را افزایش دهد؟

سرمایه گذاری مختص افراد ثروتمند نیست. شما می توانید مبالغ اسمی سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، می توانید سهام ارزان قیمت خریداری کنید، مبالغ اندکی را به یک حساب پس انداز دارای بهره سپرده گذاری کنید، یا پس انداز کنید تا زمانی که مبلغ مورد نظر را برای سرمایه گذاری جمع آوری کنید. اگر کارفرمای شما یک برنامه بازنشستگی مانند 401(k) ارائه می دهد، مبالغ کمی از حقوق خود را اختصاص دهید تا زمانی که بتوانید سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. اگر کارفرمای شما در تطبیق شرکت کند، ممکن است متوجه شوید که سرمایه گذاری شما دو برابر شده است.

می توانید شروع به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادر و سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری کنید یا حتی یک IRA باز کنید. شروع با 1000 دلار چیزی برای عطسه کردن نیست. سرمایه گذاری 1000 دلاری در عرضه اولیه سهام آمازون در سال 1997، امروز میلیون ها دلار را به همراه خواهد داشت. این تا حد زیادی به دلیل چندین تقسیم سهام بود، اما نتیجه را تغییر نمی‌دهد: بازدهی عظیم. حساب های پس انداز در اکثر مؤسسات مالی موجود است و معمولاً به مقدار زیادی برای سرمایه گذاری نیاز ندارند. حساب‌های پس‌انداز معمولاً دارای نرخ‌های بهره بالا نیستند. بنابراین، در اطراف خرید کنید تا یکی با بهترین ویژگی ها و رقابتی ترین نرخ ها را بیابید.

باور کنید یا نه، می توانید با 1000 دلار در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. ممکن است نتوانید یک ملک درآمدزا بخرید، اما می توانید در شرکتی سرمایه گذاری کنید که این کار را انجام می دهد. تراست سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) شرکتی است که در املاک و مستغلات سرمایه گذاری و مدیریت می کند تا سود و درآمد ایجاد کند. با 1000 دلار، می توانید در سهام REIT، صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا صندوق های قابل معامله در بورس سرمایه گذاری کنید.

آیا سرمایه گذاری مانند قمار است؟

نه، قمار و سرمایه گذاری تفاوت زیادی دارند. با سرمایه گذاری، پول خود را در پروژه ها یا فعالیت هایی قرار می دهید که انتظار می رود در طول زمان بازدهی مثبتی داشته باشند - آنها بازده مورد انتظار مثبتی دارند. قمار شرط بندی بر روی نتایج رویدادها یا بازی ها است. پول شما اصلاً سر کار نمی رود. اغلب، قمار بازده مورد انتظار منفی دارد. در حالی که ممکن است یک سرمایه گذاری ضرر کند، اما این کار را انجام می دهد زیرا پروژه درگیر انجام نمی شود. از سوی دیگر، نتیجه قمار صرفاً ناشی از شانس است.